Veelgestelde vragen

1. Waarom werken wij met GOTS gecertificeerde stoffen?

GOTS is wereldwijd het toonaangevende keurmerk voor biologische textielproducten. Het keurmerk geeft aan of textiel vrij is van schadelijke stoffen en er wordt streng gecontroleerd op de impact op het milieu en de sociale omstandigheden van de betrokkene makers. Ontvangen zij het minimumloon, is er een verbod op kinderarbeid en is er een veilige en hygiënische werkomgeving. Het GOTS keurmerk gaat dus net een stapje verder dan de meeste keurmerken. 
 

2a. Zit er garantie op de producten van All Gems?

All Gems garandeert dat de geleverde producten beantwoorden aan de afspraak, voor binnen en buiten Nederland. All Gems garandeert ook dat de geleverde items voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan redelijkerwijs gesteld kunnen worden en dat de items die eigenschappen bezit die je ervan mag verwachten. De garantietermijn bedraagt zes maanden voor productiefouten en ritsen.

2b. Trusted shops logo, hoe zit dat?

Op dit moment staat onze aanmelding uit bij Trusted shops, zodat wij onze klanten kopersbescherming kunnen aanbieden en reviews op deze website kunnen tonen. Zodra onze aanvraag is goedgekeurd, mogen wij het definitieve GELE logo voeren in onze webshop. Het logo dat je nu ziet (GRIJS) mogen wij op dit moment al voeren. 
Met de Trusted shops certificatie winkel jij mét koperbescherming. Elke bestelling kan je gratis verzekeren tot een waarde van € 2.500 door middel van de kopersbescherming. 

3. Hoe wordt de btw berekend?

Wij berekenen geen btw door. Alle prijzen die je ziet zijn inclusief 21% btw. 

 

4. Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor 2020 zijn als volgt:

  • Nederland: gratis
  • België en Duitsland: € 8,95 voor bestellingen tot € 150, daarboven gratis
  • Europa overig: € 12,95 voor bestellingen tot € 200, daarboven gratis
  • Naar overige landen: € 19,95

 

5. Wanneer begint de uitverkoop?

Afhankelijk van het weer en hoeveel voorraad wij aan het einde van het seizoen nog over hebben, volgt een uitverkoop. Dat verschilt elke keer wanneer dat precies is. Ook hebben we soms tussentijdse (kortdurende) acties om onze klanten te verrassen. Als je je opgeeft voor onze nieuwsbrief, houden wij je hiervan automatisch op de hoogte en ben je een van de de eersten die kan shoppen in de uitverkoop. Klik op de homepage rechtsboven op 'Word lid van onze lijst' om je op te geven voor de nieuwsbrief. 

 

6. Mijn bestelling bevalt niet, wat nu?

Meld je retour binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket aan via info@allgems.nl. Vervolgens verstuur je binnen nog eens 14 dagen het pakket terug. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. 

 

7. Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Meld je retour per email aan bij info@allgems.nl. Vermeld daarbij de artikelen die je wilt terugsturen, de aantallen en het ordernummer. 
Je bestelling kun je afgeven bij een PostNL servicepunt. Vind het dichtsbijzijnde servicepunt van PostNL
Je kunt uiteraard ook voor een andere bezorgdienst kiezen. Stuur je retour naar onderstaand adres. Zodra wij jouw pakket ontvangen, stellen wij je hiervan op de hoogte via e-mail.

T.a.v. All Gems
Retouren
Wittem 16
7603 NE Almelo (Nederland)
 

8. Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn pakket?

Retourneer je jouw aankoop via een PostNL servicepunt? Dan betaal je ter plekke de verzendkosten. Voor een brievenbuspakje is dat normaal gesproken € 4,50. Er gelden andere tarieven als het pakket groter is of zwaarder weegt. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Bij ontvangst van je retour wordt het totale aankoopbedrag teruggestort op je rekening. 
 

9. Binnen welke termijn kan ik mijn aankoop retourneren of ruilen?

Vanaf het moment van thuisbezorgen heb je 14 dagen bedenktijd en vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om je aankoop te retourneren. 
 

10. Kan ik afgeprijsde artikelen retourneren?

Ja, dat kan. Voor het retourneren van alle online aangekochte artikelen gelden dezelfde voorwaarden.
 

11. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Zolang je bestelling nog niet is verzonden kunnen wij nog wijzigingen doorvoeren of jouw bestelling voor je annuleren. Mocht je iets willen wijzigen of annuleren neem dan contact op via info@allgems.nl. Hoe sneller je het ons doorgeeft, hoe prettiger. 

12. Wanneer wordt het aankoopbedrag van mijn retour teruggestort?

Wanneer wij jouw aankoop retour ontvangen, storten wij meestal dezelfde dag nog het aankoopbedrag terug op jouw rekening. Na ontvangst en verwerking van de retour ontvang je automatisch bericht per e-mail. Het kan tot maximaal 10 dagen duren voordat je jouw aankoopbedrag weer op je rekening ziet.

13. Wanneer kan ik mijn pakket thuisbezorgd verwachten?

Besteld maandag tot en met vrijdag voor 22.30 uur? Jouw pakket wordt binnen 2-5 werkdagen verstuurd via Post.nl. Binnen Nederland wordt een pakket daarnaast  meestal binnen 2 werkdagen bezorgd. Houd rekening met vertragingen door onvoorziene omstandigheden bij Post.nl. In drukkere periode kan het langer duren voordat je jouw pakket ontvangt. 

Nadat wij jouw pakket hebben afgeleverd bij Post.nl, ontvang je van ons per email een track and trace code. Daarmee kun je jouw pakket volgen tot aan het moment van bezorging op het door jouw opgegeven adres. 

14. Ik was niet thuis op het moment van bezorgen

Als je niet thuis was dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren (alleen met toestemming van de afzender). Lukt dit niet, dan laat de bezorger een kaartje met een ‘niet-thuis code’ achter. Met deze code kun je zelf een nieuw bezorgmoment kiezen. Dit kan tot 22.00 uur. Als je niets doet, komt de bezorger in de meeste gevallen op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag) nog een keer langs. Het kan ook zo zijn dat zij het pakket bij de tweede bezorgpoging direct naar een PostNL-locatie brengen. Dit laat PostNL je weten.

 

15. Een klacht melden

Heb je een beschadigd artikel ontvangen of vertoont het artikel binnen korte termijn beschadigingen? Neem dan direct contact met ons op. Het is het makkelijkst om je klacht via info@allgems.nl aan ons te melden, onder vermelding van je ordernummer en klantnummer. Je kunt je klacht ook melden via een privébericht op Instagram @all_gems_organic_kidswear of via Messenger chat op deze website.
 

16. Bestellen buiten Nederland?

Ook dat is mogelijk. Bij het afronden van jouw bestelling kies je voor de gewenste landkeuze. Omdat hier hogere kosten aan verbonden zijn, zijn wij helaas genoodzaakt hogere verzendkosten in rekening te brengen. 
De verzendkosten voor 2020 zijn als volgt:
  • België en Duitsland: € 8,95 euro voor bestellingen tot € 150, daarboven gratis
  • Europa overig: € 12,95 voor bestellingen tot € 200, daarboven gratis
  • Naar overige landen: 19,95 euro

Bij retouren zijn de kosten voor jouw eigen rekening. Je ontvangt het volledige betaalde aankoopbedrag terug, exclusief de verzendkosten. 

Ordering & Shipping outside the Netherlands?

That's also possible! When completing your order, choose the desired country in the dropdown box. Because of the higher shipping costs, we are forced to charge a shipping fee. The shipping costs of returning your order are also for you. 

17. Waar vind ik jullie op social media?

Je vind ons op:
Volg ons en ga met ons in gesprek!